REC6123231 |
Millora de l'ensenyament i de l'aprenentatge de la lectura |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/7/2024 - 31/7/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ACTISI Associació
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
13AC Millora de l'ensenyament i de l'aprenentatge de la lectura
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
50
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquesta activitat els participants veuran estratègies per millorar l’ensenyament i l’aprenentatge de la lectura.
La lectura i l’escriptura són uns processos molt importats i cal que es potenciïn a les escoles, a les famílies i a la societat en general.
Els participants en aquesta activitat veuran com poden desenvolupar el procés de lectura i d’escriptura de l’alumnat, com avaluar aquests processos i com potenciar el futur d’aquest alumnat lector.
La metodologia de treball és:
* Curs on-line
* Plataforma Moodle
* Formació asincrònica
* Materials docents en PDF i format multimèdia
* Comunicació amb l’alumnat via xat, fòrum i correu electrònic
* Atenció personalitzada de consultes amb el tutor
La difusió que farem d'aquesta activitat serà sobretot:
* A través de la pàgina web de l'associació www.actisi.cat
* A través de correus electrònics personalitzats
|
| |
Objectius |
Mitjançant aquest curs, els participants seran capaços de:
* Millorar el procés i l’avaluació de l’alfabetització en la lectura
* Millorar el desenvolupament del llenguatge dins del procés de la lectura
* Motivar els lectors i escriptors emergents en el procés de lectura/escriptura
* Millorar el procés de seguiment dels lectors/escriptors emergents
|
| |
Continguts |
Mòdul 1. L’avaluació de la lectura
1.1 Introducció
1.2 Comprendre l'avaluació
1.3 Comprensió de diferents pràctiques d'avaluació de l'alfabetització
1.4 Estratègies i eines d'avaluació
Mòdul 2. Desenvolupament del llenguatge i de la lectura
2.1 Introducció
2.2 Conceptualització del desenvolupament del llenguatge
2.3 Components del llenguatge
2.4 Patrons de desenvolupament del llenguatge
2.5 Diferències lingüístiques en nens
2.6 Estratègies de suport i promoció del desenvolupament lingüístic
Mòdul 3. Desenvolupament de la lectura: implicar lectors emergents
3.1 Introducció
3.2 Llegir és donar sentit
3.3 Com progressen els lectors emergents
3.4 Foment de lectors emergents
Mòdul 4. Desenvolupament de l'escriptura: nodrir escriptors emergents
4.1 Introducció
4.2 Escriure és comunicar
4.3 Com progressen els escriptors emergents
4.4 Nodrir escriptors emergents
Mòdul 5. El futur dels lectors i dels escriptors emergents
5.1 Introducció
5.2 Entorns rics en llengua i alfabetització
5.3 Següents passos en el desenvolupament de la llengua i l'alfabetització
5.4 Pràctiques d'avaluació i ensenyament de la llengua i l'alfabetització a Primària
|
| |
Formador/a |
Eloi Batlle Mont. Joan Antoni Poley. Marc Vilamajor Uriz. Albert Valls Pou.
|
| |
Avaluació |
Avaluació del grau de satisfacció dels participants
Al final de l'activitat els participants hauran d'emplenar una enquesta per avaluar el seu grau de satisfacció, la utilitat d'aquest curs en la seva feina habitual i propostes de millora del curs.
Avaluació de l'aprofitament dels participants
Totes les activitats que són avaluables han de ser assolides satisfactòriament amb aprofitament.
En aquesta activitat hi ha set activitats avaluables.
L’avaluació es farà amb 5 qüestionaris del tipus veritat/fals, amb 10 preguntes cadascun. Hi haurà un qüestionari per a cada mòdul, amb preguntes sobre el temari, que avaluarà el grau d’assoliment dels coneixements presentats en cada mòdul.
Qüestionari 1. L’avaluació de la lectura
Qüestionari 2. Desenvolupament del llenguatge i de la lectura
Qüestionari 3. Desenvolupament de la lectura: implicar lectors emergents
Qüestionari 4. Desenvolupament de l'escriptura: nodrir escriptors emergents
Qüestionari 5. El futur dels lectors i dels escriptors emergents
|
| |
Requisits de certificació |
Per tal d'aconseguir la certificació, els participants hauran de dur a terme totes les tasques de manera satisfactòria:
* Resoldre de manera satisfactòria tots els qüestionaris proposats al final de cada mòdul. Se suposarà que el participant ha resolt satisfactòriament el test quan ha resolt correctament almenys el 50 % de les preguntes proposades.
|
| |
E-mail |
info@actisi.cat
|
| |
|
|